השתלת שיניים ללא הרמת סינוס וללא השתלת עצם

שתלי זיגומה - שתלים למחוסרי עצם

שתלים זיגומטיים הם שתלים ארוכים אשר נתמכים על עצמות הזיגומה, שמכונים בעברית עצם העול. השתלים הזיגומטיים הומצאו על ידי פרופסור ברנמרק (שהוא למעשה ממציא השתל הראשון בעולם עוד בשנות ה-60) לפני 35 שנים.

רופא השיניים מבני ברק ד"ר רפאל ברון (בבקוב): "מטופלים רבים מגיעים אלי אחרי שהציעו להם תותבות או שאמרו להם שאין פתרון אחר". עוד הוא מציין: "שתלים זיגומטיים מיועדים לקיבוע בעצם הלחי במקום בעצם הלסת, ומהווים פריצת דרך, לא רק בשיטת הטיפול, אלא בעיקר בזכות התוצאות. הניתוח מתבצע לרוב בהרדמה מלאה ובתכנון מממוחשב עם סד כירורגי"

צפו בד"ר ברון ומטופליו המתראיינים על השתלת שיניים בהליך מקוצר בתוכנית סטטוסקופ ערוץ 13

ויקי, מטופלת שעברה השתלת שיניים בהליך מקוצר, מספרת: "הייתה לי בעיית חניכיים. הגעתי למומחה חניכיים שהמליץ לי לעשות ניקוי עמוק, וזה גרם ליותר נזק. הכל התחיל להתנדנד ופחדתי שהשיניים יפלו. היום אני כבר יכולה לאכול הכל כולל דברים קשים כמו אגוזים ופיצוחים"

טלי מץ, מגישת תכנית "סטטוסקופ" בערוץ 13, בדקה כיצד מתבצע הטיפול בהשתלת שתלים זיגומטיים. צפו בכתבה

5/5
5/5 ציון מצוין על פי 20 חוות דעת
עפ''י מערכת חוות הדעת של אתר Google Maps
ויקי, מטופלת שעברה השתלת שיניים בהליך מקוצר, מספרת: "הייתה לי בעיית חניכיים. הגעתי למומחה חניכיים שהמליץ לי לעשות ניקוי עמוק, וזה גרם ליותר נזק. הכל התחיל להתנדנד ופחדתי שהשיניים יפלו. היום אני כבר יכולה לאכול הכל כולל דברים קשים כמו אגוזים ופיצוחים"

השתלת שיניים - תמונות לפני ואחרי

מתי מבוצע שימוש בשתלים זיגומטיים ומה היתרונות בשתלים אלו?

השתלים הזיגומטיים נועדו לתת מענה למטופלים חסרי עצם בלסת העליונה, אלו הם שתלים חזקים מאוד, מאחר והם נתמכים על עצם קשיחה מאוד ואיכותית מאוד. הישרדות השתל גבוהה מאוד מאחר והסיכוי להזדהמות השתל היא אפסית. האפשרות היחידה שחס ושלום השתל להיכשל יכולה להיות רק בתקופה הראשונית של הקליטה.

שרידות הטיפול וסיבוכים אפשריים.

שתל יכול להיכשל עם השנים כתוצאה ממחלת שתלים שנקראת perimplantits, אשר מתחילה מהקצה של השתל שמונח באזור הקרוב ביותר לחלל הפה. בשתלים זיגומטיים תבריג השתל נמצא גבוה באזור הלחי ואילו פני השטח של שאר השתל חלקים ואינם יכולים להוביל למחלת חניכיים סביב השתל שעלולה לגרום לנזק בשתל עצמו.

לפעמים הצורך של חדרת שתל זיגומטי יכול להיות חד צדדי 
ולפעמים הצורך של החדרת השתלים הזיגומטיים יכולים להיות דו צדדיים
החדרת השתל נקבעת בהתאם למקרה.

החדרת שתלים זיגומטיים בגישה חדשנית.

בעבר פעולת החדרת השתל הייתה מסורבלת מאוד ונעשתה דרך החך. משנת 2010 פותחה גישה פחות פולשנית ופחות מסורבלת שנקראת zygoma Exteamaxilar, אשר הפכה להיות הגישה הפופולרית ביותר כיום בעולם. ד"ר מאלו פאולו עצמו ערך מחקר על הגישה הזו במשך שבע שנים.

החיסרון המשמעותי: המחיר של הטיפול בהשתלת שתלים זיגומטיים יקר יותר, היות והוא דורש גם רופא מרדים כי הפרוצדורה נעשית לרוב, בהרדמה מלאה או טשטוש. כמו כן, זה מצריך הכנת סד כירורגי בהדפסת תלת מימד לאחר תכנון ממוחשב

לסיכום:

שתלים זיגומטיים הינם שתלים  דנטליים ארוכים יותר מהשתלים הרגילים המחוברים לעצם הזיגומה (עצם הלחי) במקום לעצם הלסת ובכך מאפשרים ביצוע השתלת שיניים במקרים מורכבים של חוסר עצם קיצוני.
יתרונות של השימוש בשתלים זיגומטיים הם הימנעות מתהלכים כירורגיים מורכבים של השתלות עצם והרמות סינוס.
שימוש בשתלים זיגומטיים מאפשר השתלה ושיקום ביום אחד

צפו בד"ר ברון (בבקוב) מתראיין להילה קורח על הטיפול המתקדם

ד"ר ברון: "השתלת שיניים באמצעות שתלים זיגומטיים מתאימה לא רק למטופלים עם אובדן עצם אלא גם למטופלים שלא רוצים לעשות הרמת סינוס, או מטופלים שרוצים תוצאות מידיות עם שרידות גבוהה יותר לאורך זמן עם השתל ,היות והוכח מחקרית עוד ב-2008 כי שרידות שתלים שנתמכים על עצם טבעית עומדת על 90 אחוז לעומת 78 אחוז על עצם בנויה".

פגישת ייעוץ וצילום CT מקיף ללא עלות

מרפאת רפאל בניהולו הרפואי של ד"ר רפאל ברון

ד"ר רפאל ברון (בבקוב) הינו רופא שיניים עם ותק וניסיון רב, בעל מרפאה פרטית בבני ברק. ד"ר רפאל בבקוב נחשב לרופא מוביל והוא מבין הרופאים החלוצים שהוכשרו במרכז העולמי CLINIC MALO בליסבון-פורטוגל. מטופלים רבים מגיעים למרפאתנו מרחבי הארץ ומהעולם, בזכות הטיפול המקצועי, הניסיון הרב ומהיכולת להעניק למטופלנו שיניים חדשות, חיוך חדש והנאה מאכילה מהנה ובטוחה. 

השתלמויות מקצועיות

פרטי התקשרות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​